Nie można skopiować plików do FRITZ!NAS. Maksymalny rozmiar dysku

Nie można skopiować plików na dysk USB podłączony do FRITZ!Box, pomimo że na dysku jest wystarczająca ilość miejsca. Przeglądarka internetowa (np. Firefox, Chrome, Safari) nie odpowiada a po kliknięciu przycisku „Add” (Dodaj) w interfejsie użytkownika FRITZ!NAS. Proces kopiowania jest anulowany natychmiast po kliknięciu przycisku „Add” (Dodaj). Może zostać wyświetlony następujący komunikat o błędzie:

„Kopiowanie ukończone. 1 plik nie został skopiowany.”

 

Rozmiar pliku, wielkość dysku lub partycji nie jest obsługiwany

FRITZ!Box obsługuje urządzenia pamięci masowej USB z partycjami o rozmiarze do 4 terabajtów. Kopiowanie plików na partycję o rozmiarze 4 terabajtów lub większym nie jest obsługiwane przez FRITZ!Box.

Urządzenia pamięci masowej USB sformatowane w systemie plików FAT32 obsługują tylko pliki o rozmiarze do 4 gigabajtów. Kopiowanie plików większych niż 4 gigabajty na urządzenie pamięci masowej USB sformatowane w systemie plików FAT32 nie jest obsługiwane.

Rozwiązanie problemu

  1. Podłącz urządzenie pamięci masowej USB do komputera.
  2. Jeśli używasz urządzenia pamięci masowej USB z systemem plików FAT32 , sformatuj urządzenie pamięci masowej przy użyciu innego systemu plików. Użyj na przykład exFAT lub NTFS.
  3. Jeśli używasz urządzenia pamięci masowej USB z partycjami o rozmiarze 4 terabajtów lub większym , sformatuj ponownie urządzenie pamięci masowej i utwórz maksymalnie cztery partycje, z których każda nie może mieć rozmiaru większego niż 4 terabajty.

Uwaga! Przed sformatowaniem pamięci masowej USB wykonaj kopię zapasową danych, ponieważ wszystkie dane na nim zostaną utracone podczas tego procesu. Informacje na temat procedury formatowania można uzyskać od producenta.

 

05.02.2025 JTA