Przeglądarka internetowa zgłasza, że połączenie z FRITZ!Box nie jest bezpieczne.
Przeglądarka internetowa zgłasza, że połączenie z FRITZ!Box nie jest bezpieczne.
Podczas próby otwarcia interfejsu użytkownika FRITZ!Box przeglądarka internetowa wyświetla jeden z poniższych komunikatów:
- „Twoje połączenie nie jest prywatne” (Google Chrome)
- „Twoje połączenie nie jest prywatne” (Microsoft Edge)
- „Ostrzeżenie: Potencjalne zagrożenie bezpieczeństwa” (Mozilla Firefox)
- „To połączenie nie jest bezpieczne” (Mozilla Firefox)
- „To połączenie nie jest prywatne” (Apple Safari)
Komunikaty są wyświetlane na pasku adresu przeglądarki internetowej po wprowadzeniu hasła do interfejsu użytkownika lub w samej przeglądarce internetowej. Należy zwrócić uwagę na informacje podane w odpowiedniej sekcji.
1 Przeglądarka internetowa pokazuje połączenie niezabezpieczone
Jeśli przeglądarka internetowa określi połączenie z FRITZ!Box jako „Niezabezpieczone” na pasku adresu lub wyświetli kłódkę z czerwoną linią
Przeglądarka internetowa informuje, że połączenia ze stronami internetowymi, które nie są szyfrowane lub są szyfrowane tylko częściowo, nie są bezpieczne, ponieważ dane wprowadzone na takich stronach mogą zostać skradzione przez osoby trzecie. Można zignorować ten komunikat, ponieważ interfejs użytkownika FRITZ!Box jest otwierany w sieci domowej i żadne dane nie są przesyłane przez Internet.
2 Firefox zgłasza „To połączenie nie jest bezpieczne”.
Jeśli Firefox wyświetla komunikat „Połączenie nie jest zabezpieczone. Wprowadzone dane logowania mogą zostać przechwycone.” podczas wprowadzania hasła do interfejsu użytkownika FRITZ!Box:
Firefox ostrzega przed przesyłaniem haseł przez połączenie internetowe, które nie jest szyfrowane, ponieważ hasło może zostać skradzione przez osoby trzecie. Można zignorować ten komunikat, ponieważ interfejs użytkownika FRITZ!Box jest otwierany w sieci domowej, a hasło nie jest przesyłane przez Internet.
3 Przeglądarka internetowa ostrzega o nieznanym certyfikacie bezpieczeństwa
Jeśli przeglądarka internetowa wyświetla ostrzeżenie o certyfikacie zamiast interfejsu użytkownika FRITZ!Box:
Podczas nawiązywania szyfrowanego połączenia HTTPS przeglądarka internetowa sprawdza certyfikat bezpieczeństwa witryny. Ponieważ indywidualny certyfikat bezpieczeństwa FRITZ!Box nie jest znany organizacjom zewnętrznym, które wydają takie certyfikaty, przeglądarka internetowa wskazuje, że połączenie HTTPS z FRITZ!Box nie jest bezpieczne.
Zalecamy korzystanie z MyFRITZ!Net w celu uzyskania dostępu do FRITZ!Box przez Internet. W przypadku korzystania z certyfikatu z witryny letsencrypt.org przeglądarka internetowa nie wyświetla ostrzeżenia o certyfikacie.
W przypadku uzyskiwania dostępu do urządzenia FRITZ!Box z sieci domowej lub przy użyciu innego dostawcy dynamicznego DNS należy potwierdzić ostrzeżenie o certyfikacie w przeglądarce internetowej. Nie stanowi to zagrożenia dla bezpieczeństwa.
Google Chrome
- W przeglądarce Chrome kliknij „Zaawansowane” pod ostrzeżeniem o certyfikacie, a następnie „Przejdź do [...] (niebezpieczne)”.
Microsoft Edge
- W przeglądarce Edge kliknij „Zaawansowane” pod ostrzeżeniem o certyfikacie, a następnie „Przejdź do [...] (niebezpieczne)”.
Mozilla Firefox
- W przeglądarce Firefox kliknij „Zaawansowane”, a następnie „Zaakceptuj ryzyko i kontynuuj” pod ostrzeżeniem o certyfikacie.
Apple Safari (iOS)
- W Safari kliknij „Pokaż szczegóły” pod ostrzeżeniem o certyfikacie, a następnie „odwiedź tę witrynę”.
- Kliknij „Odwiedź witrynę”.
Apple Safari (macOS)
- W Safari kliknij „Pokaż certyfikat” pod ostrzeżeniem o certyfikacie, a następnie „odwiedź tę witrynę”.
- Kliknij „Odwiedź witrynę”.
- Wprowadź hasło do konta użytkownika macOS i kliknij „Aktualizuj ustawienia”.
26.02.2025 JTA