Sieć komórkowa: zastępcze łącze w przypadku awarii DSL
Zastępcze łącze w przypadku awarii DSL
Dostęp do Internetu przez sieć komórkową można skonfigurować tak, aby w przypadku awarii łącza DSL automatycznie nawiązywane było połączenie przez sieć komórkową. Dzięki temu dostęp do Internetu jest zagwarantowany nawet w przypadku braku połączenia DSL. Potrzebny jest do tego modem USB do dostępu do Internetu przez sieć komórkową (UMTS/HSPA) i karta SIM operatora sieci komórkowej. Urządzenie FRITZ!Box obsługuje modemy UMTS/HSPA różnych producentów.
Aby skonfigurować połączenie przez sieć komórkową jako zastępcze łącze w przypadku awarii DSL, należy postępować w następujący sposób:
- Podłączyć modem USB do portu USB w urządzeniu FRITZ!Box.
- Otworzyć interfejs użytkownika FRITZ!Box. W menu „Internet“ (Internet) pojawia się menu podrzędne „Mobile Telephone Network“ (Sieć komórkowa).
Menu „Mobile Telephone Network“ (Sieć komórkowa) jest dostępne dopiero wtedy, gdy modem UMTS/HSPA jest podłączony do portu USB urządzenia FRITZ!Box.
- Wybrać ustawienie „Automatically enable the mobile connection when the DSL connection is disrupted“ (Automatycznie włącz połączenie przez sieć komórkową, gdy połączenie DSL zostanie przerwane).
- Dokonać ustawień dostępu do Internetu przez sieć komórkową. W tym celu można również skorzystać z pomocy online urządzenia FRITZ!Box. Dostęp do Internetu jest wtedy zagwarantowany nawet w przypadku awarii łącza DSL. Gdy tylko łącze DSL jest dostępne i stabilne przez co najmniej 30 minut, następuje przełączenie z powrotem na łącze DSL.
Zobacz także:
- Konfiguracja modemów USB 3G/LTE z routerami AVM FRITZ!Box
- Lista wspieranych modemów USB z FRITZ!Box 7490
- Lista wspieranych modemów USB z FRITZ!Box 7272
- Lista wspieranych modemów USB z FRITZ!Box 3490
Data ostatniej aktualizacji 31.03.2016 J