Nie można uzyskać dostępu do Internetu za pomocą modemu USB

Router FRITZ!Box nie może połączyć się z Internetem za pośrednictwem podłączonego do niego modemu USB sieci komórkowej zgodnego ze standardem komórkowym 4G (LTE) lub 3G (UMTS/HSPA).

1 Instalacja najnowszej wersji oprogramowania FRITZ!OS

Zainstaluj najnowszą wersję FRITZ!OS w routerze FRITZ!Box. Sprawdź w menu System > Aktualizacja

2 FRITZ!Box nie wykrywa modemu sieci komórkowej

Kliknij „Sieć domowa” w interfejsie użytkownika FRITZ!Box.
Kliknij „USB / Pamięć” w menu „Sieć domowa”.
Sprawdź, czy modem USB jest wyświetlany w obszarze „Przegląd urządzeń”. W zakładce „Ustawienia USB” pozycja „Zdalny port USB aktywny” powinna być wyłączona (brak ptaszka).
Jeśli modem USB nie jest wyświetlany, może być nie obsługiwany - patrz niżej punkt 4.

3 Wprowadzanie danych połączenia w routerze FRITZ!Box

Jeśli w routerze FRITZ!Box nie zostaną wprowadzone dane połączenia, nie nawiąże połączenia z Internetem. Wprowadź dane połączenia (APN) w urządzeniu FRITZ!Box, nawet jeśli nie jest to wymagane do korzystania z połączenia internetowego oferowanego przez operatora sieci komórkowej.

Kliknij „Internet” w interfejsie użytkownika FRITZ!Box .
Kliknij „Sieć komórkowa” w menu „Internet”.
Jeśli na liście rozwijanej „Operator sieci komórkowej” wybrałeś pozycję „Inny dostawca”, wpisz odpowiednie w polach „Nazwa użytkownika” i „Hasło”. Informacje znajdziesz na stronie operatora.
Kliknij „Zastosuj”, aby zapisać ustawienia.

4 Włączanie trybu zgodności dla kluczy sieciowych sieci komórkowych

Modemy sieci komórkowej mogą być sterowane za pomocą różnych metod. Dlatego sprawdź, czy włączenie trybu zgodności i ponowna konfiguracja modemu sieci komórkowej rozwiąże problem:

Wyjmij modem z portu USB routera FRITZ!Box.
Kliknij „Internet” w interfejsie użytkownika FRITZ!Box.
Kliknij „Sieć komórkowa” w menu „Internet”.
Kliknij „Dodatkowe ustawienia”, aby wyświetlić wszystkie ustawienia.
Włącz opcję „Włącz tryb rozszerzonej zgodności dla modemów sieci komórkowych”.
Kliknij „Zastosuj”, aby zapisać ustawienia.
Podłącz modem do portu USB w routerze FRITZ!Box.
Sprawdź, czy sekcja „Tethering przez USB” jest wyświetlana w menu „Sieć komórkowa”.
Jeśli wyświetlana jest sekcja „Tethering przez USB”:
Użyj adresu IP modemu sieci komórkowej, na przykład 192.168.10.20, aby otworzyć jego interfejs użytkownika. Adres IP modemu sieci komórkowej jest wyświetlany w interfejsie użytkownika FRITZ!Box w menu „Sieć komórkowa” („Internet > Sieć komórkowa”).
Wprowadź kod PIN karty SIM w interfejsie modemu USB i włącz dostęp do Internetu. Informacje na temat konfiguracji modemu sieci komórkowej znajdziesz w jego instrukcji obsługi lub skontaktuj się bezpośrednio z jego producentem.
Jeżeli od operatora sieci komórkowej otrzymałeś dane konta umożliwiające dostęp do Internetu, wprowadź te dane.
Jeśli sekcja „Tethering przez USB” nie jest wyświetlana:
Wybierz swojego operatora z listy rozwijanej „Operator sieci komórkowej”. Jeśli Twój operator nie jest wyświetlany, wybierz „Inny operator” i wprowadź dane konta otrzymane od operatora w odpowiednich polach.
Kliknij „Zastosuj”, aby zapisać ustawienia.

5 Huawei E3372-325 nie jest obsługiwany

Modem Huawei E3372-325 nie jest obsługiwany, ponieważ nie obsługuje on wszystkich popularnych poleceń AT i dlatego nie może być kontrolowany przez router FRITZ!Box.

6 Vodafone K5006-Z / ZTE MF821 nie jest obsługiwany

Modem MF821 firmy ZTE, sprzedawany pod nazwą K5006-Z przez Vodafone, nie jest obsługiwany. Modem obsługuje jedynie zastrzeżony protokół QMI (Qualcomm MSM Interface), a nie protokół PPP wymagany przez router FRITZ!Box.

7 Samsung GT-B3740 nie jest obsługiwany

Modem Samsung GT-B3740 nie jest obsługiwany, ponieważ Samsung zaprojektował ten modem LTE do współpracy z interfejsami specyficznymi dla danego producenta. Nie jest to błąd FRITZ!Box, lecz uwarunkowania techniczne modemu Samsung.

Uwaga: Niektórzy operatorzy sieci komórkowych oferują modem GT-B3740 pod własną nazwą. FRITZ!Box rozpoznaje modem LTE GT-B3740 wyłącznie jako urządzenie pamięci masowej USB.

8 Brak obsługi modemów USB D-Link

Modemy USB firmy D-Link (np. DWM-222, DWM-221, DWM-157) nie są obsługiwane przez router FRITZ!Box. System FRITZ!OS będzie obsługiwał modemy USB firmy D-Link w przyszłych aktualizacjach.