FRITZ!Box - dostęp do Internetu ze smartfona (tethering USB)
Router FRITZ!Box może nie tylko nawiązywać połączenia internetowe za pośrednictwem modemu USB LTE, w roli "modemu" może posłużyć smartfon udostępniający połączenie internetowe (tethering przez USB).
Oznacza to, że wszystkie urządzenia w sieci domowej FRITZ!Box mogą uzyskać dostęp do Internetu za pośrednictwem łącza internetowego udostępnianego przez smartfona z systemem Android, nawet jeśli zawiedzie zwykłe połączenie z Internetem np. DSL czy połączenie WAN z modemem ONT.
Wymagania / Ograniczenia
- Smartfon musi obsługiwać tethering przez USB i działać na systemie Android 4.1 lub nowszym. Tethering przez USB nie jest obsługiwany w systemie Apple iOS.
- Telefonia internetowa i wszystkie inne funkcje wymagające publicznego adresu IP (np. przychodzące połączenia VPN) nie są dostępne lub są dostępne tylko w ograniczonym zakresie, w zależności od operatora sieci komórkowej.
1 Podłącz smartfon do FRITZ!Box
- Podłącz smartfon do portu USB w urządzeniu FRITZ!Box za pomocą kabla USB.
Niektóre smartfony wymagają więcej energii niż port USB routera FRITZ!Box. Jeśli smartfon nie ładuje się w routerze FRITZ!Box, podłącz go do routera FRITZ!Box za pomocą koncentratora (huba) USB z własnym zasilaniem (aktywny hub USB).
2 Skonfiguruj swój smartfon
- Otwórz „Ustawienia” na swoim smartfonie.
- W Ustawieniach dotknij Sieć i Internet.
- Kliknij „Hotspot i tethering”.
- Włącz opcję tetheringu przez USB.
Smartfon będzie teraz współdzielił połączenie internetowe z urządzeniem podłączonym za pomocą kabla USB.
Tethering przez USB zostanie zakończony po odłączeniu kabla USB lub po dezaktywacji opcji „Tethering przez USB”.
3. Konfiguracja dostępu do Internetu w urządzeniu FRITZ!Box
- Kliknij „Internet” w interfejsie użytkownika FRITZ!Box
- W menu „Internet” kliknij „Sieć komórkowa”. Jeśli menu „Sieć komórkowa” się nie wyświetla, żaden smartfon nie jest połączony z FRITZ!Box w trybie tetheringu przez USB.
- Jeżeli chcesz, aby połączenie internetowe było nawiązywane na stałe za pośrednictwem sieci komórkowej, aktywuj opcję „Dostęp do Internetu za pośrednictwem sieci komórkowej aktywny”.
- Jeżeli w przypadku awarii połączenia internetowego chcesz, aby połączenie internetowe było nawiązywane wyłącznie za pośrednictwem sieci komórkowej, aktywuj opcję „Ochrona przed awarią przez sieć komórkową”.
- Kliknij „Zastosuj”, aby zapisać ustawienia.
4 Konfigurowanie ochrony przed awarią w urządzeniu FRITZ!Box
Wykonaj te czynności tylko wtedy, gdy włączono opcję „Ochrona przed awarią przez sieć komórkową”:
- Kliknij „Internet” w interfejsie użytkownika FRITZ!Box
- W menu „Internet” kliknij „Dane dostępowe”.
- Kliknij kartę Ochrona przed awarią.
- Wybierz opcję „Włącz ochronę przed awarią”.
- Z listy rozwijanej „Urządzenie awaryjne podłączone do” wybierz opcję „USB”.
- Wybierz okres czasu, po którym połączenie awaryjne ma zostać przełączone i okres czasu, po którym ma zostać przywrócone normalne połączenie internetowe.
- Kliknij „Zastosuj”, aby zapisać ustawienia.
FRITZ!Box będzie teraz nawiązywać wszystkie połączenia internetowe za pośrednictwem podłączonego smartfona. Jeśli nie chcesz, aby FRITZ!Box korzystał z połączenia internetowego, wyłącz opcję „Internet przez sieć komórkową aktywny”.
