FRITZ!Box - dostęp do Internetu ze smartfona (tethering USB)

Router FRITZ!Box może nie tylko nawiązywać połączenia internetowe za pośrednictwem modemu USB LTE, w roli "modemu" może posłużyć smartfon udostępniający połączenie internetowe (tethering przez USB).

Oznacza to, że wszystkie urządzenia w sieci domowej FRITZ!Box mogą uzyskać dostęp do Internetu za pośrednictwem łącza internetowego udostępnianego przez smartfona z systemem Android, nawet jeśli zawiedzie zwykłe połączenie z Internetem np. DSL czy połączenie WAN z modemem ONT.

Wymagania / Ograniczenia

  • Smartfon musi obsługiwać tethering przez USB i działać na systemie Android 4.1 lub nowszym. Tethering przez USB nie jest obsługiwany w systemie Apple iOS.
  • Telefonia internetowa i wszystkie inne funkcje wymagające publicznego adresu IP (np. przychodzące połączenia VPN) nie są dostępne lub są dostępne tylko w ograniczonym zakresie, w zależności od operatora sieci komórkowej.

1 Podłącz smartfon do FRITZ!Box

  1. Podłącz smartfon do portu USB w urządzeniu FRITZ!Box za pomocą kabla USB.

Niektóre smartfony wymagają więcej energii niż port USB routera FRITZ!Box. Jeśli smartfon nie ładuje się w routerze FRITZ!Box, podłącz go do routera FRITZ!Box za pomocą koncentratora (huba) USB z własnym zasilaniem (aktywny hub USB).

2 Skonfiguruj swój smartfon

  1. Otwórz „Ustawienia” na swoim smartfonie.
  2. W Ustawieniach dotknij Sieć i Internet.
  3. Kliknij „Hotspot i tethering”.
  4. Włącz opcję tetheringu przez USB.

Smartfon będzie teraz współdzielił połączenie internetowe z urządzeniem podłączonym za pomocą kabla USB.

Tethering przez USB zostanie zakończony po odłączeniu kabla USB lub po dezaktywacji opcji „Tethering przez USB”.

3. Konfiguracja dostępu do Internetu w urządzeniu FRITZ!Box

  1. Kliknij „Internet” w interfejsie użytkownika FRITZ!Box
  2. W menu „Internet” kliknij „Sieć komórkowa”. Jeśli menu „Sieć komórkowa” się nie wyświetla, żaden smartfon nie jest połączony z FRITZ!Box w trybie tetheringu przez USB.
  3. Jeżeli chcesz, aby połączenie internetowe było nawiązywane na stałe za pośrednictwem sieci komórkowej, aktywuj opcję „Dostęp do Internetu za pośrednictwem sieci komórkowej aktywny”.
    • Jeżeli w przypadku awarii połączenia internetowego chcesz, aby połączenie internetowe było nawiązywane wyłącznie za pośrednictwem sieci komórkowej, aktywuj opcję „Ochrona przed awarią przez sieć komórkową”.
  4. Kliknij „Zastosuj”, aby zapisać ustawienia.

4 Konfigurowanie ochrony przed awarią w urządzeniu FRITZ!Box

Wykonaj te czynności tylko wtedy, gdy włączono opcję „Ochrona przed awarią przez sieć komórkową”:

  1. Kliknij „Internet” w interfejsie użytkownika FRITZ!Box 
  2. W menu „Internet” kliknij „Dane dostępowe”.
  3. Kliknij kartę Ochrona przed awarią.
  4. Wybierz opcję „Włącz ochronę przed awarią”.
  5. Z listy rozwijanej „Urządzenie awaryjne podłączone do” wybierz opcję „USB”.
  6. Wybierz okres czasu, po którym połączenie awaryjne ma zostać przełączone i okres czasu, po którym ma zostać przywrócone normalne połączenie internetowe.
  7. Kliknij „Zastosuj”, aby zapisać ustawienia.

FRITZ!Box będzie teraz nawiązywać wszystkie połączenia internetowe za pośrednictwem podłączonego smartfona. Jeśli nie chcesz, aby FRITZ!Box korzystał z połączenia internetowego, wyłącz opcję „Internet przez sieć komórkową aktywny”.