Dlaczego interfejs użytkownika FRITZ!Box można otworzyć tylko przy użyciu zapasowego/serwisowego adresu IP?

Zwykle możesz otworzyć interfejs użytkownika FRITZ!Box, wpisując fritz.box i zapasowy adres IP http://169.254.1.1 w przeglądarce internetowej. Zapasowy adres IP może być nawet używany z FRITZ!Box, jeśli przypisałeś własne adresy IP i zapomniałeś adresu IP swojego FRITZ!Box. Te same funkcje są dostępne, jeśli użyjesz zapasowego adresu IP do otwarcia interfejsu użytkownika zamiast http://fritz.box

Poniżej opisujemy wszystkie znane nam środki, które pozwolą Ci ponownie otworzyć interfejs użytkownika poprzez adres fritz.box Wykonaj kroki w kolejności; po każdym kroku sprawdź, czy możesz go otworzyć. Zamiast tego możesz również nadal używać zapasowego adresu IP 169.254.1.1 bez żadnych ograniczeń.


1 FRITZ!Box nie jest skonfigurowany jako router internetowy

Aby urządzenie FRITZ!Box odpowiadało na polecenie fritz.box, nie może być skonfigurowane jako wzmacniacz sygnału Mesh ani klient IP:

1. Wywołaj adres http://169.254.1.1 w przeglądarce internetowej.

2. Kliknij „Sieć domowa”, a następnie „Mesh”.

3. Kliknij zakładkę „Ustawienia mesh”.

4. Zaznacz opcję „FRITZ!Box jako urządzenie wiodące w sieci mesh”.

5. Kliknij „Zastosuj”, aby zapisać ustawienia.

2 Serwer DHCP w urządzeniu FRITZ!Box jest wyłączony

Aby urządzenie FRITZ!Box mogło odpowiadać na fritz.box , musi być skonfigurowane jako serwer DHCP :

1. Wywołaj adres http://169.254.1.1 w przeglądarce internetowej.

2. Kliknij „Sieć domowa”, a następnie „Sieć”.

3. Kliknij zakładkę „Ustawienia sieciowe”.

4. Kliknij „Więcej ustawień” w sekcji „Ustawienia LAN”, aby wyświetlić wszystkie ustawienia.

5. Kliknij przycisk „Ustawienia IPv4”.

6. Zaznacz „włącz serwer DHCP” i zdefiniuj zakres, z którego FRITZ!Box będzie przypisywał adresy IP.

Uwaga: FRITZ!Box w ustawieniach fabrycznych ma adres IP 192.168.178.1 (maska ​​podsieci 255.255.255.0) i przypisuje adresy IP od xxx.20 do xxx.200

7. Kliknij „Zastosuj”, aby zapisać ustawienia.

3 Serwer DNS nie odpowiada

Jeśli urządzenie sieciowe nie uzyskało automatycznie swoich adresów IP i serwera, ale zostały one przypisane ręcznie, zapytania DNS są wysyłane przez połączenie internetowe FRITZ!Box, ale nie do serwera DNS FRITZ!Box. Serwery DNS w Internecie nie mogą odpowiedzieć na zapytanie DNS dla fritz.box :

1. Sprawdź, czy urządzenie sieciowe automatycznie uzyskuje adresy IP i serwerów DNS, czy też adresy te zostały wprowadzone ręcznie.

2. Jeżeli adresy zostały wprowadzone ręcznie:

 a. Skonfiguruj pozostałe serwery DNS bezpośrednio w urządzeniu FRITZ!Box.

 b. Skonfiguruj kartę sieciową tak, aby adresy serwerów DNS były pobierane automatycznie.

Jeżeli adresy zostały pobrane automatycznie, przejdź do następnej sekcji.

4 Usługa klienta DHCP nie jest włączona w systemie Windows

Jeśli usługa „Klient DHCP” została wyłączona w systemie Windows (np. Windows 10), FRITZ!Box nie może odpowiedzieć na fritz.box :

1. Na pasku zadań systemu Windows kliknij (Start), a następnie „Ustawienia” lub „Sieć i Internet”, a następnie „Zmień opcję karty”.

2. Kliknij dwukrotnie w „Ethernet”.

3. Kliknij „Właściwości” a następnie dwukrotnie „Protokół internetowy w wersji 4 (TCP/IPv4)”

4. Zaznacz „Uzyskaj adres IP automatycznie” oraz „Uzyskaj adres serwera DNS automatycznie”

5. Kliknij „OK”

6. Zrestartuj swój komputer.

 

5 Zapora sieciowa i oprogramowanie zabezpieczające zakłócają komunikację

Zapory sieciowe i oprogramowanie zabezpieczające mogą zakłócać komunikację między komputerem a urządzeniem FRITZ!Box:

1. Tymczasowo odinstaluj zapory sieciowe i oprogramowanie zabezpieczające, np. „Internet Security” firmy Kaspersky.

2. Sprawdź, czy teraz możesz otworzyć interfejs użytkownika FRITZ!Box.

3. Jeśli teraz możesz otworzyć interfejs użytkownika, oprogramowanie zabezpieczające uniemożliwiało jego otwarcie. Zainstaluj ponownie oprogramowanie i skonfiguruj je tak, aby umożliwiało nawiązywanie połączeń z komputera do FRITZ!Box. Informacje na temat konfiguracji można uzyskać od producenta, np. zajrzyj do instrukcji.

 

6 Wyczyść pamięć DNS w systemie Windows

1. Naciśnij na klawiaturze przycisk Windows + R na klawiaturze

2. Wpisz CMD i kliknij OK aby uruchomić wiersz poleceń

3. Wpisz ipconfig /flushdns i wciśnij "Enter"

4. Pojawi się potwierdzenie "Successfully flushed the DNS Resolver Cache."

5. Zamknij wiersz poleceń

 

Sugerowany artykuł:

Nie można uzyskać dostępu do interfejsu użytkownika FRITZ!Box

 

 

16.10.2024 JTA