Nie można uzyskać dostępu do Internetu na routerze FRITZ!Box z łączem DSL

Mimo że FRITZ!Box jest skonfigurowany do dostępu do Internetu z łączem DSL, niektóre lub wszystkie komputery, smartfony lub inne urządzenia podłączone do FRITZ!Box nie mogą uzyskać dostępu do Internetu. Na urządzeniach może zostać wyświetlony jeden z następujących komunikatów:

„Brak Internetu, zabezpieczone”

"Brak dostępu do Internetu"

"Brak połączenia z Internetem"

„Połączono z urządzeniem. Nie można zapewnić Internetu”

 

Postępuj zgodnie z poniższym opisem. Po każdym ustawieniu sprawdź, czy problem został rozwiązany.

 

1 Sprawdzanie połączenia z FRITZ!Box

Aby urządzenie miało dostęp do Internetu za pośrednictwem routera FRITZ!Box, musi być ono podłączone do routera FRITZ!Box i mieć do niego dostęp:

Dezaktywacja połączenia sieci komórkowej w systemie Android

Zazwyczaj w przypadku smartfonów lub tabletów z systemem Android otwarcie interfejsu użytkownika urządzenia FRITZ!Box jest możliwe tylko w przypadku przerwania połączenia internetowego i po usunięciu połączenia z siecią komórkową:

Włącz tryb samolotowy na urządzeniu z Androidem, aby wyczyścić wszystkie połączenia.

Włącz Wi-Fi na urządzeniu z systemem Android tylko w celu nawiązania połączenia z urządzeniem FRITZ!Box.

Otwieranie interfejsu użytkownika FRITZ!Box

Otwórz interfejs użytkownika FRITZ!Box  na urządzeniu, które nie ma dostępu do Internetu.

Jeśli urządzenie może uzyskać dostęp do interfejsu użytkownika, przejdź do następnej sekcji. Jeśli użyłeś urządzenia z systemem Android, aby uzyskać dostęp do interfejsu użytkownika, możesz teraz ponownie dezaktywować na nim tryb samolotowy.

Jeśli urządzenie nie może uzyskać dostępu do interfejsu użytkownika, oznacza to, że nie jest ono prawidłowo połączone z FRITZ!Box. Postępuj zgodnie z instrukcjami w naszym przewodniku Nie można uzyskać dostępu do interfejsu użytkownika FRITZ!Box

2 Sprawdzanie dziennika zdarzeń FRITZ!Box

1. Kliknij „System” w interfejsie użytkownika FRITZ!Box.

2. Kliknij „Zdarzenia” w menu „System”.

3. Z listy rozwijanej wybierz „Połączenie internetowe”.

4. Sprawdź, czy wyświetlany jest jeden z poniższych komunikatów o błędach:

FRITZ!Box zgłasza „DSL nie odpowiada” (dioda LED zasilania miga)

FRITZ!Box zgłasza częste zrywanie połączenia DSL

FRITZ!Box zgłasza „błąd PPPoE”

FRITZ!Box zgłasza „Nie udało się zalogować do dostawcy usług internetowych”

3 Włączanie serwera DHCP w urządzeniu FRITZ!Box

W ustawieniach fabrycznych FRITZ!Box automatycznie przypisuje prawidłowe ustawienia IP wszystkim urządzeniom za pośrednictwem DHCP. Jeśli wyłączyłeś serwer DHCP FRITZ!Box, włącz go ponownie:

1. Kliknij „Sieć domowa” w interfejsie użytkownika FRITZ!Box.

2. Kliknij „Sieć” w menu „Sieć domowa”.

3. Kliknij zakładkę „Ustawienia sieciowe”.

4. Kliknij „Dodatkowe ustawienia” w sekcji „Ustawienia WAN” lub „Ustawienia LAN”, aby wyświetlić wszystkie ustawienia.

5. Kliknij przycisk „Ustawienia IPv4”.

6. Włącz serwer DHCP i zdefiniuj zakres, z którego FRITZ!Box będzie przypisywał adresy IP.

Uwaga: FRITZ!Box ma adres IP 192.168.178.1 (maska ​​podsieci 255.255.255.0) i przypisuje adresy IP od xxx.20 do xxx.200 w ustawieniach fabrycznych.

7. Kliknij „Zastosuj”, aby zapisać ustawienia.

4 Konfigurowanie urządzenia w celu automatycznego uzyskiwania ustawień IP

Aby mieć pewność, że urządzenie zawsze korzysta z prawidłowych ustawień IP, należy upewnić się, że automatycznie pobiera ustawienia IP z urządzenia FRITZ!Box (jest to ustawienie domyślne dla większości urządzeń):

1. Skonfiguruj urządzenie tak, aby automatycznie uzyskiwało ustawienia IP za pomocą protokołu DHCP.

5 Konfiguracja serwera DNS w FRITZ!Box

W ustawieniach fabrycznych FRITZ!Box używa serwera DNS dostawcy usług internetowych do rozwiązywania nazw adresów internetowych. Jeśli skonfigurujesz inne serwery DNS w FRITZ!Box, ponownie włącz serwer DNS dostawcy usług internetowych:

1. Kliknij „Internet” w interfejsie użytkownika FRITZ!Box.

2. Kliknij „Informacje o koncie” w menu „Internet”.

3. Kliknij zakładkę „Serwer DNS”.

4. Włącz opcję „Użyj serwerów DNSv4 przypisanych przez dostawcę usług internetowych (zalecane)”.

5. Jeżeli wyświetlana jest sekcja „Serwery DNSv6”, włącz opcję „Użyj serwerów DNSv6 przypisanych przez dostawcę usług internetowych (zalecane)”.

6. Jeśli włączona jest opcja „Szyfrowane rozpoznawanie nazw w Internecie (DNS przez TLS)”, należy zaznaczyć opcję „Zezwól na powrót do nieszyfrowanego rozpoznawania nazw w Internecie”.

7. Kliknij „Zastosuj”, aby zapisać ustawienia i na urządzeniu FRITZ!Box potwierdź, że procedura może zostać wykonana, jeśli zostaniesz o to poproszony.

6 Instalacja najnowszego oprogramowania dla urządzenia

Zainstaluj najnowszą wersję oprogramowania dla urządzenia (na przykład Android, iOS) lub najnowszy sterownik dla karty sieciowej komputera.

Uwaga:

Ponieważ usługa Windows Update często nie oferuje najnowszych sterowników, należy zainstalować sterowniki ze strony internetowej producenta, na przykład z Centrum pobierania Intel.

7 Konfigurowanie zapory sieciowej urządzenia

Poniższy krok jest konieczny tylko wtedy, gdy na urządzeniu zainstalowano oprogramowanie zapory sieciowej:

1. Skonfiguruj zaporę sieciową na urządzeniu tak, aby zezwalała na połączenia z urządzenia do FRITZ!Box. Informacje na temat konfiguracji zapory sieciowej można uzyskać od producenta zapory, np. zapoznając się z instrukcją.

 

 

 

16.07.2024 JTA