Nie można uzyskać dostępu do interfejsu użytkownika FRITZ!Box

Co zrobić, jeśli interfejs użytkownika FRITZ!Box nie otwiera się po wpisaniu adresu https://fritz.box lub http://192.168.178.1 lub http://169.254.1.1 ?

Jeśli nie możesz uzyskać dostępu do interfejsu użytkownika na komputerze, tablecie lub smartfonie, jest to zwykle spowodowane nieprawidłowymi ustawieniami urządzenia FRITZ!Box lub urządzenia sieciowego.

Wykonaj opisane tutaj czynności po kolei. Po każdej akcji sprawdź, czy możesz uzyskać dostęp do interfejsu użytkownika.

1 Podłącz urządzenie (np. komputer) do routera FRITZ!Box

Upewnij się, że urządzenie jest podłączone do sieci domowej FRITZ!Box. Dostęp do Internetu nie jest konieczny:

Podłącz urządzenie do routera FRITZ!Box za pośrednictwem sieci Wi-Fi lub kabla sieciowego. Nie korzystaj z dostępu do sieci gościnnej Wi-Fi ani dostępu sieci gościnnej LAN (poprzez np. LAN4).

2 Wyłącz połączenie komórkowe w systemie Android

Na smartfonach lub tabletach z systemem Android dostęp do interfejsu użytkownika urządzenia FRITZ!Box przy zakłóconym połączeniu internetowym jest z reguły możliwy tylko po rozłączeniu połączenia z telefonem komórkowym:

1. Aktywuj tryb samolotowy na urządzeniu z Androidem, aby rozłączyć wszystkie połączenia.

2. Wystarczy aktywować Wi-Fi na urządzeniu z systemem Android, aby nawiązać połączenie z urządzeniem FRITZ!Box.

Po uzyskaniu dostępu do interfejsu użytkownika na urządzeniu z Androidem ponownie wyłącz tryb samolotowy na urządzeniu z Androidem.

3 Wyczyść dane przeglądarki (pamięć podręczną).

Na komputerach z systemem Windows lub macOS wyczyść pamięć podręczną przeglądarki internetowej:

1. Naciśnij „CTRL + Shift + Del” na klawiaturze lub „CMD + Alt + E” w przeglądarce Safari.

2. W nowym oknie kliknij Usuń lub naciśnij Enter.

4 Wyłącz połączenie VPN

Jeśli korzystasz z usługi anonimizacji w Internecie (np.  iCloud Private Relay, Nord VPN) lub korzystasz z oprogramowania zabezpieczającego ze zintegrowaną siecią VPN (np. McAfee Total Protection), dostęp do interfejsu użytkownika FRITZ!Box nie jest możliwy, ponieważ cały ruch danych odbywa się przez VPN -Połączenie kierowane jest do dostawcy VPN:

1. Wyłącz połączenie VPN, aby wejść do interfejsu użytkownika routera FRITZ!Box

5 Uruchom ponownie FRITZ!Box

1. Odłącz urządzenie FRITZ!Box od zasilania na 5 sekund.

Ustawienia FRITZ!Box zostają zachowane. Ponowne uruchomienie trwa około 2 minut. W tym czasie dostęp do urządzenia FRITZ!Box nie będzie możliwy.

6 Skonfiguruj urządzenie tak, aby automatycznie pobierało ustawienia IP

Nieprawidłowe ustawienia IP urządzenia sieciowego mogą uniemożliwić dostęp do interfejsu użytkownika:

1. Skonfiguruj swoje urządzenie tak, aby automatycznie uzyskiwało ustawienia IP poprzez DHCP.

7 Otwórz interfejs użytkownika poprzez rezerwowy adres IP

1. Sprawdź, czy możesz uzyskać dostęp do interfejsu użytkownika przy użyciu zapasowego adresu IP http://169.254.1.1 Jeżeli interfejs użytkownika nie otwiera się, podłącz urządzenie do portu LAN urządzenia FRITZ!Box i sprawdź ponownie.

2. Jeśli zostanie wywołany interfejs użytkownika, postępuj zgodnie z naszymi instrukcjami. 

Po otwarciu interfejsu użytkownika urządzenia Mesh Repeater rozłącz wszystkie połączenia LAN i Wi-Fi między urządzeniem Mesh Repeater a urządzeniem FRITZ!Box i sprawdź ponownie.

Jeśli interfejs użytkownika w żadnym wypadku nie otworzy się, przejdź do następnej akcji.

8 Przetestuj inne urządzenie

Otwórz interfejs użytkownika z innym urządzeniem

1. Sprawdź, czy możesz uzyskać dostęp do interfejsu za pomocą innego urządzenia.

2. Po wywołaniu interfejsu użytkownika użyj drugiego urządzenia, aby wywołać interfejs użytkownika. Ustawienia pierwszego urządzenia są nieprawidłowe lub urządzenie nie działa poprawnie.

Jeśli interfejs użytkownika nie otworzy się, zresetuj FRITZ!Box za pomocą programu naprawczego. Urządzenie FRITZ!Box znajduje się w stanie błędu. 

Uruchom program do odzyskiwania

1. Zresetuj urządzenie FRITZ!Box za pomocą programu recovery image

 

 

 

 

Sugerowany artykuł:

Dostęp do panelu konfiguracyjnego tylko przez adres http://169.254.1.1

 

15.07.2024 JTA