Prędkość przesyłania danych poprzez LAN ograniczone do 100 Mbit/s

Maksymalna prędkość przesyłania danych w sieci LAN pomiędzy FRITZ!Box a komputerem, systemem NAS lub innym urządzeniem wynosi 100 Mbit/s, mimo że urządzenie obsługuje gigabitową (1 Gb/s) sieć LAN.

Postępuj zgodnie z poniższym opisem. Po każdym pomiarze sprawdź, czy problem został rozwiązany.

 

1. Dostosowywanie ustawień sieci LAN urządzenia FRITZ!Box

  1. Kliknij Sieć domowa
  2. Kliknij Sieć
  3. Kliknij zakładkę Ustawienia sieciowe
  4. W sekcji Ustawienia LAN zaznacz Power Mode dla wszystkich używanych portów LAN.
  5. Kliknij Zastosuj, aby zapisać ustawienia.


2. Podłączanie urządzenia bezpośrednio do FRITZ!Box

Ten krok jest konieczny tylko wtedy, gdy urządzenie jest podłączone do routera FRITZ!Box za pośrednictwem switcha, urządzenia Powerline, wzmacniacza Wi-Fi lub innego urządzenia, a nie bezpośrednio do routera FRITZ!Box:

  1. Podłącz urządzenie bezpośrednio do portu LAN w routerze FRITZ!Box. Jeśli to możliwe, użyj kabla sieciowego dołączonego do zestawu z routerem FRITZ!Box.
  2. Jeśli teraz możesz nawiązać połączenie gigabitowe poprzez LAN z FRITZ!Box, oznacza to, że urządzenie pośredniczące lub jego okablowanie nie obsługuje gigabitowej sieci LAN:
    • Upewnij się, że urządzenia obsługują gigabitową sieć LAN.
    • Zaktualizuj oprogramowanie / oprogramowanie sprzętowe urządzeń.
    • Użyj różnych kabli sieciowych, aby podłączyć urządzenia do FRITZ!Box. Użyj najkrótszych możliwych kabli sieciowych wysokiej jakości (CAT 5e lub wyższych).

 

3. Sprawdzenie innego kabla sieciowego

Kabel sieciowy używany do podłączenia urządzenia do FRITZ!Box może być za długi, nieprawidłowo podłączony lub uszkodzony:

  1. Do podłączenia urządzenia do routera FRITZ!Box należy używać jak najkrótszego kabla sieciowego wysokiej jakości, np. kabla dołączonego do urządzenia FRITZ!Box.

Uwaga! Do podłączenia urządzeń sieciowych do routera FRITZ!Box można użyć dowolnego standardowego kabla sieciowego kategorii 5e lub wyższej (STP, 1:1) o maksymalnej długości 100 m.

 

4. Instalacja najnowszego oprogramowania dla urządzenia

  1. Zainstaluj najnowszą wersję oprogramowania dla urządzenia lub najnowszy sterownik dla karty sieciowej LAN komputera.

Uwaga! Ponieważ usługa Windows Update często nie oferuje najnowszych sterowników, należy zainstalować sterowniki ze strony internetowej producenta karty sieciowej.

 

5. Wyłączanie funkcji oszczędzania energii dla karty sieciowej

  1. Jeśli w karcie sieciowej LAN komputera lub urządzeniu włączone są funkcje oszczędzania energii, wyłącz je na czas przeprowadzania testu.

Uwaga! W systemie Windows dla wielu kart sieciowych można ustawić różne funkcje oszczędzania energii w Menedżerze urządzeń w obszarze „Właściwości > Zarządzanie energią”.

 

6. Wyłączanie funkcji EEE (Energy Efficient Ethernet) w urządzeniu FRITZ!Box

Dzięki EEE karty sieciowe można przełączyć w energooszczędny tryb gotowości, co znacznie zmniejsza ich średnie zużycie energii. Ponieważ mogą występować problemy ze zgodnością z poszczególnymi kartami sieciowymi, gdy EEE jest włączone, wyłącz EEE w celach testowych:

  1. W interfejsie użytkownika FRITZ!Box kliknij Pomoc i informacje w lewym dolnym rogu strony, a następnie Pomoc techniczna - router FRITZ!Box u dołu strony.
  2. W sekcji Kompatybilność Ethernet zaznacz opcję Wyłącz EEE (Energy Efficient Ethernet).
  3. Kliknij Zastosuj ustawienia, aby zapisać ustawienia.

 

 

30.01.2025 JTA