Łączenie FRITZ!Box z zewnętrznym dostawcą VPN za pośrednictwem WireGuard
Łączenie FRITZ!Box z zewnętrznym dostawcą VPN za pośrednictwem WireGuard
Dzięki WireGuard możesz również użyć swojego FRITZ!Box do nawiązania połączenia VPN z usługą anonimizacji Internetu (dostawca VPN). Możesz również określić, czy wszystkie, czy tylko niektóre urządzenia w sieci domowej mogą uzyskać dostęp do Internetu za pośrednictwem dostawcy VPN.
Wymagania / Ograniczenia
- Dostawca sieci VPN musi obsługiwać połączenia WireGuard z routera.
- Telefonia za pośrednictwem dostawcy VPN może być niedostępna. W zależności od dostawcy telefonii i VPN, telefonia może być niemożliwa.
- W urządzeniu FRITZ!Box nie mogą skonfigurowane żadne połączenia WireGuard (na przykład dla smartfona). Jeśli połączenia WireGuard zostały już skonfigurowane w urządzeniu FRITZ!Box, należy je usunąć przed skonfigurowaniem połączenia z dostawcą VPN.
- FRITZ!Box 7490 i FRITZ!Box 6820 LTE nie obsługują połączeń z dostawcami VPN.
- FRITZ!Box 6590 Cable i FRITZ!Box 6490 Cable nie obsługują WireGuard.
Niniejszy przewodnik jest ważny dla FRITZ!OS 7.50 lub nowszego. Jeśli używasz starszej wersji FRITZ!OS, konfiguracja może się różnić lub funkcje mogą być niedostępne. Wersję FRITZ!OS znajdziesz na stronie „Przegląd” interfejsu użytkownika.
1 Przygotowanie
Aby skonfigurować połączenie WireGuard, FRITZ!Box potrzebuje adresu MyFRITZ!:
- Kliknij „Internet” w interfejsie użytkownika FRITZ!Box.
- Kliknij na „Konto MyFRITZ!”.
- Wpisz swój adres e-mail w polu „Twój adres e-mail”.
- Kliknij „Zastosuj”. Teraz MyFRITZ!Net wysyła Ci e-mail z linkiem potwierdzającym do Twojego FRITZ!Box.
Jeśli nie otrzymasz wiadomości e-mail, wiadomość została sklasyfikowana jako niechciana reklama (spam). W takim przypadku sprawdź folder spam w swojej skrzynce odbiorczej. - Otwórz wiadomość e-mail otrzymaną od MyFRITZ!Net.
- Kliknij przycisk „Zarejestruj swoje urządzenie FRITZ!Box” w wiadomości e-mail.
2 Konfiguracja połączenia VPN z dostawcą VPN
- Skonfiguruj połączenie WireGuard dla routera z dostawcą VPN. Skontaktuj się ze swoim dostawcą VPN, aby uzyskać informacje o tym, jak to zrobić.
- Pobierz plik ustawień połączenia WireGuard od dostawcy VPN na komputer.
3 Konfigurowanie połączenia VPN w urządzeniu FRITZ!Box
- Kliknij „Internet” w interfejsie użytkownika FRITZ!Box.
- Kliknij „Udostępnienia”.
- Kliknij zakładkę „VPN (WireGuard)”.
- Kliknij przycisk „Dodaj połączenie”.
- Kliknij „Połącz sieci lub utwórz połączenia specjalne”, a następnie „Dalej”.
- W odpowiedzi na pytanie „Czy to połączenie WireGuard zostało już skonfigurowane na połączeniu zdalnym?” kliknij „Tak”.
- Kliknij „Dalej”.
- W polu „Nazwa połączenia WireGuard” wprowadź unikalną nazwę połączenia (dostawca VPN).
- Kliknij przycisk „Wybierz plik” lub „Przeglądaj...”.
- Wybierz plik ustawień połączenia WireGuard, który pobrałeś od dostawcy VPN i kliknij „Otwórz”.
- Włącz opcję „Przesyłaj cały ruch sieciowy IPv4 przez połączenie VPN”.
- Jeśli tylko wybrane urządzenia mają mieć dostęp do Internetu za pośrednictwem dostawcy VPN, włącz opcję „Tylko wybrane urządzenia w sieci domowej mają być dostępne przez to połączenie WireGuard” i wybierz odpowiednie urządzenia z listy.
- Kliknij przycisk „Zakończ”.
- Jeżeli zostaniesz o to poproszony, potwierdź na urządzeniu FRITZ!Box, że procedura może zostać wykonana i kliknij „OK”, aby zakończyć procedurę.
Połączenie VPN jest teraz skonfigurowane, a FRITZ!Box jest na stałe połączony z dostawcą VPN.
13.11.2024 JTA