Konfigurowanie WireGuard VPN do urządzenia FRITZ!Box na smartfonie lub tablecie
Konfiguracja VPN WireGuard na smartfonie lub tablecie
Dzięki WireGuard możesz łatwo nawiązać połączenie VPN z urządzeniem FRITZ!Box na smartfonie lub tablecie i uzyskiwać dostęp do urządzenia FRITZ!Box i wszystkich urządzeń w sieci domowej za pośrednictwem bezpiecznego, szyfrowanego połączenia, nawet gdy jesteś poza domem.
Ponadto urządzenie mobilne przekazuje wszystkie żądania sieciowe przez połączenie VPN do urządzenia FRITZ!Box. Oznacza to, że możesz korzystać z wrażliwych usług, takich jak poczta elektroniczna lub bankowość internetowa, w publicznych hotspotach Wi-Fi tak samo bezpiecznie, jak w przypadku bezpośredniego połączenia z urządzeniem FRITZ!Box przez LAN/Wi-Fi w domu.
Wymagania / Ograniczenia
- Urządzenie FRITZ!Box musi uzyskać publiczny adres IPv4 lub IPv6 od dostawcy usług internetowych
- Pierwsze połączenie WireGuard należy nawiązać lokalnie w sieci domowej FRITZ!Box. Dodatkowe połączenia można również skonfigurować zdalnie
- FRITZ!OS 7.50 lub nowszy jest zainstalowany w urządzeniu FRITZ!Box
1 Przygotowanie
Konfigurowanie MyFRITZ!
Zarejestruj FRITZ!Box w MyFRITZ!
- Kliknij „Internet” w interfejsie użytkownika FRITZ!Box
- Kliknij „Konto MyFRITZ!” w menu „Internet”.
- Wpisz swój adres e-mail w polu „Twój adres e-mail”.
- Kliknij „Zastosuj”. MyFRITZ! wyśle wiadomość e-mail z linkiem potwierdzającym do urządzenia FRITZ!Box. Jeśli nie otrzymasz wiadomości – sprawdź czy nie została potraktowana jako spam
- Otwórz wiadomość e-mail otrzymaną od MyFRITZ!.
- Kliknij przycisk „Zarejestruj swój FRITZ!Box” w wiadomości e-mail
Dostosowanie sieci IP urządzenia FRITZ!Box
Oba końce połączenia VPN muszą mieć adresy IP w różnych sieciach IP. Po podłączeniu komputera do routera (na przykład innego urządzenia FRITZ!Box), który korzysta z tej samej sieci IP (adresacji w sieci lokalnej) co urządzenie FRITZ!Box, komunikacja VPN nie będzie możliwa.
Ustaw adres IP urządzenia FRITZ!Box, który różni się od adresów IP routerów używanych do łączenia się z urządzeniem FRITZ!Box, na przykład 192.168.10.1 (maska podsieci 255.255.255.0):
- Kliknij „Sieć domowa” w interfejsie użytkownika FRITZ!Box
- Kliknij „Sieć” w menu „Sieć domowa”
- Kliknij kartę „Ustawienia sieciowe”
- W sekcji „Ustawienia LAN” kliknij „więcej ustawień”, aby wyświetlić wszystkie ustawienia
- Kliknij przycisk „Ustawienia IPv4”
- Wprowadź żądany adres IP i maskę podsieci
- Kliknij „Zastosuj”, aby zapisać ustawienia i potwierdź na urządzeniu FRITZ!Box, że procedura może zostać wykonana , jeśli zostaniesz o to poproszony
2 Instalacja WireGuard
Zainstaluj aplikację WireGuard na urządzeniu mobilnym ze sklepu Google Play lub Apple App Store.
3 Konfigurowanie połączenia VPN w urządzeniu FRITZ!Box
- Kliknij „Internet” w interfejsie użytkownika FRITZ!Box
- Kliknij „Udostępnienia” w menu „Internet”.
- Kliknij zakładkę „VPN (WireGuard)”.
- Kliknij przycisk „Dodaj połączenie”.
- Kliknij „Uproszczona konfiguracja”, a następnie „Dalej”.
- Wprowadź nazwę połączenia VPN (na przykład Anna iPhone).
- Kliknij „Zakończ”.
- Jeśli zostaniesz o to poproszony, potwierdź na urządzeniu FRITZ!Box, że procedura może zostać wykonana , i kliknij „OK”, aby zakończyć procedurę.
- Otwórz aplikację WireGuard wybierz "+" (Plus), a następnie "Zeskanuj kod QR"
- Skieruj aparat na kod QR w interfejsie użytkownika FRITZ!Box
- Wprowadź nazwę połączenia VPN (np. FRITZ!Box dom) i wybierz ,,Utwórz tunel" lub ,,Zapisz"
4 Nawiązywanie połączenia
- Otwórz aplikację WireGuard na swoim urządzeniu mobilnym.
- Dotknij symbolu „Włącz / Wyłącz” za nazwą skonfigurowanego połączenia VPN (np. FRITZ!Box dom).
- Połączenie zostanie nawiązane, a na pasku stanu pojawi się symbol VPN.
Data ostatniej aktualizacji 17.01.2023 J