Konfiguracja Push Service w routerze FRITZ!Box

Router FRITZ!Box umożliwia skonfigurowanie usługi push service, która będzie wysyłała e-maile z informacjami o połączeniu internetowym (ilość zużytych danych/czas połączenia) i użytkowaniu routera FRITZ!Box, takimi jak połączenia przychodzące i nieodebrane, nowe wiadomości w automatycznej sekretarce, status urządzeń inteligentnego domu, a także logowania i wylogowania z dostępu Wi-Fi dla gości. Jeśli kiedykolwiek zapomnisz hasła do swojego routera FRITZ!Box, usługa push może wysłać Ci e-mail z linkiem dostępowym. Możesz również automatycznie wysyłać plik kopii zapasowej z ustawieniami przed każdą aktualizacją FRITZ!OS.

1 Konfigurowanie usługi push

  1. Kliknij „System” w interfejsie użytkownika FRITZ!Box.
  2. Kliknij „Usługa push”.
  3. Kliknij przycisk „Konfigurowanie usługi push” i postępuj zgodnie z instrukcjami kreatora

2 Włączanie usług push

Po przeprowadzeniu konfiguracji możesz włączyć różne usługi push, które będą wysyłać Ci wiadomości e-mail dotyczące określonych zdarzeń:

  1. Kliknij „System” w interfejsie użytkownika FRITZ!Box.
  2. Kliknij „Usługa push”.
  3. Kliknij przycisk (Edytuj) obok usług push, których chcesz użyć.
  4. Włącz opcję „Włączono wysyłanie wiadomości e-mail” lub "Usługa push aktywna" i skonfiguruj żądane usługi push. 
  5. Jeśli chcesz, aby poczta push była wysyłana na kilka adresów e-mail, wybierz opcję „Inny adres e-mail” z listy rozwijanej i wpisz adresy e-mail, rozdzielając je przecinkami i nie dodając między nimi spacji.
  6. Kliknij „Zastosuj”, aby zapisać ustawienia.

3 Wiadomości e-mail w ramach usługi push nie są wysyłane

Mimo że usługa push została skonfigurowana zgodnie z powyższymi krokami, FRITZ!Box nie wysyła żadnych wiadomości e-mail z danymi połączenia, danymi użytkowania ani danymi konfiguracyjnymi, ani nie wysyła wiadomości z wewnętrznej automatycznej sekretarki ani faksów z wewnętrznego serwera faksów. W dzienniku zdarzeń FRITZ!Box (System > Zdarzenia) wyświetlany jest jeden z następujących komunikatów o błędzie:

  • „Nie udało się dostarczyć wiadomości e-mail: serwer SMTP zgłasza [...]”
  • „Nie udało się dostarczyć wiadomości e-mail: błąd TCP”
  • „Wysłanie wiadomości e-mail nie powiodło się. Powód: błąd uwierzytelnienia”.
  • „Wysłanie wiadomości e-mail nie powiodło się. Powód: błąd TCP”.

Postępuj zgodnie z poniższym opisem. Po każdym kroku sprawdź, czy problem został rozwiązany.

4 Dostosowywanie ustawień konta e-mail

Wielu dostawców chroni swoje konta e-mail specjalnymi mechanizmami bezpieczeństwa, które zapobiegają wysyłaniu wiadomości e-mail w ramach usługi push:

Dostosowywanie ustawień konta Google

Wygeneruj hasło aplikacji dla urządzenia FRITZ!Box i skonfiguruj je jako hasło usługi push.

Dostosowywanie ustawień konta Apple

Jeśli włączyłeś uwierzytelnianie dwuskładnikowe na swoim koncie Apple, ustaw hasło dla aplikacji dla urządzenia FRITZ!Box i skonfiguruj je jako hasło usługi push.

Dostosowywanie ustawień konta Yahoo

Wygeneruj nowe hasło aplikacji dla urządzenia FRITZ!Box i skonfiguruj je jako hasło usługi push.

5 Włączanie wysyłania na koncie e-mail

Niektórzy dostawcy poczty mają domyślnie wyłączoną opcję wysyłania wiadomości e-mail za pośrednictwem innego programu:

Włącz możliwość korzystania z zewnętrznych klientów poczty e-mail na swoim koncie e-mail. U niektórych dostawców można włączyć tę opcję w ustawieniach dostępu POP3/IMAP.

6 Korygowanie danych konta e-mail w urządzeniu FRITZ!Box

Nieprawidłowe dane konta e-mail, na przykład nieprawidłowe hasło, często są przyczyną tego błędu. Dlatego wprowadź te dane ponownie:

  1. Kliknij „System” w interfejsie użytkownika FRITZ!Box.
  2. Kliknij „Usługa push”.
  3. Kliknij zakładkę „Nadawca”.
  4. Wprowadź dane konta e-mail, które będzie używane jako adres nadawcy usługi push.
  5. Kliknij „Dane dostępowe - więcej ustawień”

    W większości przypadków FRITZ!Box automatycznie uzupełnia poniższe informacje. W przypadku mniejszych, lokalnych dostawców, musisz je wprowadzić samodzielnie. Wymagane informacje dostarcza Twój dostawca poczty e-mail.

  6. Wprowadź swoją nazwę użytkownika i nazwę serwera SMTP swojego dostawcy poczty e-mail.
  7. Jeśli serwer nie jest dostępny na porcie 25, w polu „Port” wpisz port używany przez serwer do komunikacji, na przykład 587.
  8. Jeśli serwer obsługuje protokół SSL, zaznacz opcję „Ten serwer obsługuje bezpieczne połączenie (SSL)”.
  9. Włącz opcję „Testuj wysłanie e-maila po zaakceptowaniu ustawień”. Jeśli opcja jest niedostępna, e-mail testowy zostanie wysłany automatycznie.
  10. Kliknij „Zastosuj”, aby zapisać ustawienia.

7 Kontakt z dostawcą poczty e-mail

Jeśli e-mail testowy nie został wysłany, oznacza to, że dane Twojego konta są nieprawidłowe lub wystąpił problem z Twoim dostawcą. W przypadku niektórych dostawców poczty e-mail konieczne jest ustawienie dodatkowego hasła w portalu klienta lub dostawca chroni konto e-mail dodatkowymi mechanizmami bezpieczeństwa w takim przypadku skontaktuj się ze wsparciem technicznym dostawcy poczty e-mail.