Konfiguracja Push Service w routerze FRITZ!Box
Router FRITZ!Box umożliwia skonfigurowanie usługi push service, która będzie wysyłała e-maile z informacjami o połączeniu internetowym (ilość zużytych danych/czas połączenia) i użytkowaniu routera FRITZ!Box, takimi jak połączenia przychodzące i nieodebrane, nowe wiadomości w automatycznej sekretarce, status urządzeń inteligentnego domu, a także logowania i wylogowania z dostępu Wi-Fi dla gości. Jeśli kiedykolwiek zapomnisz hasła do swojego routera FRITZ!Box, usługa push może wysłać Ci e-mail z linkiem dostępowym. Możesz również automatycznie wysyłać plik kopii zapasowej z ustawieniami przed każdą aktualizacją FRITZ!OS.
1 Konfigurowanie usługi push
- Kliknij „System” w interfejsie użytkownika FRITZ!Box.
- Kliknij „Usługa push”.
- Kliknij przycisk „Konfigurowanie usługi push” i postępuj zgodnie z instrukcjami kreatora
2 Włączanie usług push
Po przeprowadzeniu konfiguracji możesz włączyć różne usługi push, które będą wysyłać Ci wiadomości e-mail dotyczące określonych zdarzeń:
- Kliknij „System” w interfejsie użytkownika FRITZ!Box.
- Kliknij „Usługa push”.
- Kliknij
przycisk (Edytuj) obok usług push, których chcesz użyć. - Włącz opcję „Włączono wysyłanie wiadomości e-mail” lub "Usługa push aktywna" i skonfiguruj żądane usługi push.
- Jeśli chcesz, aby poczta push była wysyłana na kilka adresów e-mail, wybierz opcję „Inny adres e-mail” z listy rozwijanej i wpisz adresy e-mail, rozdzielając je przecinkami i nie dodając między nimi spacji.
- Kliknij „Zastosuj”, aby zapisać ustawienia.
3 Wiadomości e-mail w ramach usługi push nie są wysyłane
Mimo że usługa push została skonfigurowana zgodnie z powyższymi krokami, FRITZ!Box nie wysyła żadnych wiadomości e-mail z danymi połączenia, danymi użytkowania ani danymi konfiguracyjnymi, ani nie wysyła wiadomości z wewnętrznej automatycznej sekretarki ani faksów z wewnętrznego serwera faksów. W dzienniku zdarzeń FRITZ!Box (System > Zdarzenia) wyświetlany jest jeden z następujących komunikatów o błędzie:
- „Nie udało się dostarczyć wiadomości e-mail: serwer SMTP zgłasza [...]”
- „Nie udało się dostarczyć wiadomości e-mail: błąd TCP”
- „Wysłanie wiadomości e-mail nie powiodło się. Powód: błąd uwierzytelnienia”.
- „Wysłanie wiadomości e-mail nie powiodło się. Powód: błąd TCP”.
Postępuj zgodnie z poniższym opisem. Po każdym kroku sprawdź, czy problem został rozwiązany.
4 Dostosowywanie ustawień konta e-mail
Wielu dostawców chroni swoje konta e-mail specjalnymi mechanizmami bezpieczeństwa, które zapobiegają wysyłaniu wiadomości e-mail w ramach usługi push:
Dostosowywanie ustawień konta Google
Wygeneruj hasło aplikacji dla urządzenia FRITZ!Box i skonfiguruj je jako hasło usługi push.
Dostosowywanie ustawień konta Apple
Jeśli włączyłeś uwierzytelnianie dwuskładnikowe na swoim koncie Apple, ustaw hasło dla aplikacji dla urządzenia FRITZ!Box i skonfiguruj je jako hasło usługi push.
Dostosowywanie ustawień konta Yahoo
Wygeneruj nowe hasło aplikacji dla urządzenia FRITZ!Box i skonfiguruj je jako hasło usługi push.
5 Włączanie wysyłania na koncie e-mail
Niektórzy dostawcy poczty mają domyślnie wyłączoną opcję wysyłania wiadomości e-mail za pośrednictwem innego programu:
Włącz możliwość korzystania z zewnętrznych klientów poczty e-mail na swoim koncie e-mail. U niektórych dostawców można włączyć tę opcję w ustawieniach dostępu POP3/IMAP.
6 Korygowanie danych konta e-mail w urządzeniu FRITZ!Box
Nieprawidłowe dane konta e-mail, na przykład nieprawidłowe hasło, często są przyczyną tego błędu. Dlatego wprowadź te dane ponownie:
- Kliknij „System” w interfejsie użytkownika FRITZ!Box.
- Kliknij „Usługa push”.
- Kliknij zakładkę „Nadawca”.
- Wprowadź dane konta e-mail, które będzie używane jako adres nadawcy usługi push.
- Kliknij „Dane dostępowe - więcej ustawień”
W większości przypadków FRITZ!Box automatycznie uzupełnia poniższe informacje. W przypadku mniejszych, lokalnych dostawców, musisz je wprowadzić samodzielnie. Wymagane informacje dostarcza Twój dostawca poczty e-mail. - Wprowadź swoją nazwę użytkownika i nazwę serwera SMTP swojego dostawcy poczty e-mail.
- Jeśli serwer nie jest dostępny na porcie 25, w polu „Port” wpisz port używany przez serwer do komunikacji, na przykład 587.
- Jeśli serwer obsługuje protokół SSL, zaznacz opcję „Ten serwer obsługuje bezpieczne połączenie (SSL)”.
- Włącz opcję „Testuj wysłanie e-maila po zaakceptowaniu ustawień”. Jeśli opcja jest niedostępna, e-mail testowy zostanie wysłany automatycznie.
- Kliknij „Zastosuj”, aby zapisać ustawienia.
7 Kontakt z dostawcą poczty e-mail
Jeśli e-mail testowy nie został wysłany, oznacza to, że dane Twojego konta są nieprawidłowe lub wystąpił problem z Twoim dostawcą. W przypadku niektórych dostawców poczty e-mail konieczne jest ustawienie dodatkowego hasła w portalu klienta lub dostawca chroni konto e-mail dodatkowymi mechanizmami bezpieczeństwa w takim przypadku skontaktuj się ze wsparciem technicznym dostawcy poczty e-mail.
